Skruvat Reservdelar

Reklamation

Uppdaterad

Du kan alltid anmäla din reklamation via Mina Sidor.

Skruvat lämnar 2 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. 

Skadad i transporten

Om du får en transportskadad vara är det viktigt att du meddelar ombudet eller transportföretaget direkt i samband med att du tar emot varan.

Är det en skada som inte syns på paketet, men upptäcks när du har öppnat din leverans? Meddela oss så snart du har möjlighet, dock senast inom fem dagar.

Anmäl din fraktskada på Mina Sidor.

Borttappad?

Skulle din leverans försvinna hos transportören, eller upplever du förseningar med din leverans? Kontakta oss via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig!

Ersättningsanspråk

Om du anser att du, på grund av din reklamation, drabbats av merkostnader som du önskar ersättning för så är det viktigt att du skickar in samtliga underlag samtidigt som du upprättar din reklamation. Bifoga allt i samband med att du skapar ärendet, eller genom att svara på bekräftelsemailet vi skickar.

Vi kan bedöma underlag som uppfyller följande krav:

  • Giltigt kvitto från ett företag som tagit betalt för en tjänst (t ex reparationskostnader)
    • Har du även monterat delen du köpte hos oss på verkstaden så ska även det kvittot skickas med, även om anspråket rör det andra besöket på verkstaden
  • Kvittot måste innehålla:
    • Datum och klockslag
    • Artikelns eller tjänstens namn
    • Antal varor eller tjänster som sålts
    • Pris
    • Moms
    • Företagets namn, samt organisationsnummer
    • Adress till företaget

Enligt bokföringslagen ska kvitton sparas i minst sju år.

Tänk på att vi inte tar ställning till ditt ersättningsanspråk förrän den faktiska reklamationen är färdighanterad och godkänd.

Hur blir mitt ärende löst?

När en reklamation skickats till oss så genomförs en Reklamationsbedömning. Beroende på vad reklamationen gäller, till exempel produktens komplexitet och prisnivå, så tar en bedömning upp till 60 dagar efter att en produkt har inkommit till oss.

När reklamationen har godkänts så återbetalas du. Om du önskar en ny produkt går det bra att lägga en ny beställning! Vi har inte möjlighet att skicka ut en ersättningsvara. 

Guide taggad med: Ersättning Försenad leverans Reklamation Saknad Trasig vara
warning Created with Sketch.